Ja z każdym rokiem mam coraz większy problem z wybraniem prezentów dla moich dzieci. Niby wszystko jest na półkach, ale też to wszystko dzieciaki mają. U nas zdecydowanie królują gry, ale i klocki. Inne zabawki ostatnio jakoś nie specjalnie są użytkowane. Dobra, ale nie o preferencjach moich dzieci ma to być wpis :).
💰 Kapitan Nauka. Gra rodzinna. Mały inwestor
Wiek: 7 - 99 lat
Liczba graczy: 2-4
Nasze tegoroczne odkrycie, znamy się z tą grą już kilka miesięcy i muszę powiedzieć, że jest to jedna z ulubionych gier mojego syna. On uwielbia cyferki i ... pieniądze 😁.
W pudełku znajdziemy planszę, 30 kart przedsiębiorczości, 4 karty pożyczki, 8 kart inwestycji, pionki, żetony, kostkę do gry oraz banknoty z różnymi nominałami i wizerunkiem Kapitana Nauki.
Celem gry jest zdobycie pieniędzy na atrakcje wakacyjne, jest ich w sumie 24, przy czym mają one różną wartość. Jednogwiazdkowe atrakcje są oczywiście najtańsze, a te trzygwiazdkowe najdroższe. Aby zdobyć pieniądze, musimy inwestować, pożyczać, pracować no samo życie 😂.
Wszystko to może wydawać się podobne do znanego chyba wszystkim Monopoly, ale nie! Wierzcie mi, ta gra jest znakomicie osadzona w życiowych realiach. Nie kupujemy tu miast, wodociągów i innych taki nierealnych atrakcji. Organizujemy wyprzedaże, sprzedajmy swoje stare zabawki, segregujemy śmieci, inwestujemy w bagażnik rowerowy, żeby rozwozić zakupy sąsiadom itp...
Atrakcji do wydania naszych ciężko zarobionych pieniędzy mamy naprawdę sporo i trudno się czasami na coś zdecydować. Każdy cel jest ciekawy i każdy kusi, czasami mam wrażenie, że moi domowi gracze naprawdę tam się wybierają, tak potrafią się wczuć w tę grę.
Wiek: 5 - 99 lat
Liczba graczy: 2 - 5
O tej grze pisałam TUTAJ, ale teraz jest dostępne w edycji specjalnej!
Pudełko zawiera planszę, drewniane pionki, kostkę, i trzy rodzaje kart: ruchu, obserwacji i z pytaniami. W zależności od tego, gdzie skieruje los nasz pionek, możemy trafić na kartę z pytaniami, na które trzeba oczywiście odpowiedzieć, na kartę obserwacji która "zmusza" do wyszukania na mapie danego obiektu lub kartę ruchu, która związana jest z dodatkowym ruchem pionka nie koniecznie naszego.
Ze względu na moją córkę początkowo graliśmy bez kart z pytaniami, teraz powoli wprowadzamy pytania, jeżeli nie zna ona odpowiedzi, to może wymienić kartę z pytaniem na kartę obserwacji.
Na tę grę trzeba sobie zarezerwować trochę więcej czasu, tu nie ma szybkiej rozgrywki bach bach i do mety. Jest za to cała masa świetnej zabawy. Mamy tu nie tylko ćwiczenie spostrzegawczości, poszerzanie wiedzy, ale też ostrą rywalizację, bo ktoś na mecie musi być pierwszy.
Wersja specjalna od wersji klasycznej różni się ilością pytań. W tej nowszej wersji jest ich prawie dwa razy więcej - prawie 300. Jest też solidniej wykonana, choć i do klasycznej wersji nie mam żadnych zastrzeżeń, użytkowana od czterech lat nadal dobrze wygląda.
Gdyby ktoś poszukiwał ciekawej gry quizowej, to polecam Polskę.
🐻 Kapitan Nauka. Gra Kooperacyjna. Miś i pszczoły
Wiek: 3 -7 lat
Liczba graczy: 1 i więcej
Pisałam o niej TUTAJ
To ulubiona gra mojej córki. Gra w nią sama albo wciąga do zabawy brata.
Pudełko zawiera planszę, koło losujące, kilka rodzajów żetonów, które są
potrzebne, aby można było rozgrywać grę w różnych wariantach, pionek
misia i ul.
Celem gry jest zgromadzenie w ulu wszystkich plastrów miodu, zanim miś
dotrze do mety.
Na planszy mamy drogę misia i łąkę z kolorowymi kwiatami. Koło losuje
nam zarówno barwę kwiatu, na jaki ma przylecieć pszczoła, jak i ruch,
jaki ma wykonać nasz miś. Jeżeli ułożymy na łące rząd trzech pszczół, to
wówczas możemy wrzucić do ula plaster miodu.
To świetna zabawa rozwijająca kreatywność, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Fajnie w niej jest to, że można grać samemu, albo w więcej osób co sprzyja kooperacji.
Bardzo przyjemna gra dla młodszych dzieci.🏰 Kapitan Nauka. Gra na kodowanie. Zakodowany zamek
Wiek: 4-10 lat
Liczba graczy: 1 lub więcej
Pisałam o niej TUTAJ
W pudełku mamy planszę, 28 żetonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem i 35 kart. W grze wszyscy gracze mają wspólnego wroga i jest nim Duch. To gra kooperacyjna, a zadaniem graczy jest zebranie czterech skarbów i obrona warowni. Wszystko trzeba to zrobić, zanim duch dostanie się na wieżę.
To była nasza pierwsza gra, która "uczyła" kodować, idealna na początek na rozpoczęcie przygody z kodowaniem. Grywaliśmy w nią często, aż pojawił się następca, czyli Zakodowany Kosmos.
Teraz głównie moja córka gra w Zakodowany zamek. Bawi się przy tym naprawdę dobrze i widzę, że dzięki regularnym ćwiczeniom dużo lepiej idzie jej, gdy gramy w Zakodowany Kosmos.
Wiek: 8+ lat
Liczba graczy: 2 - 4
Pisałam o niej TUTAJ
Następca Zakodowanego Zamku. Właśnie kiedy ów Zakodowany zamek zaczynał się nam nudzić, kiedy było już ograny wzdłuż i wszerz pojawił Zakodowany Kosmos. Zamysł z kodowaniem jest ten sam, jednak tu już nie mamy kooperacji, a rywalizację.
W pudełku mamy planszę do gry, 72 żetony służące do kodowania i podróży, 4 statyki kosmiczne i 4 rakiety, które są pionkami.
Zabawa polega na ułożeniu tras do baz kosmicznych.
Dzięki grze nie tylko ćwiczymy spostrzegawczość, logiczne myślenie, czy koncentracje, tu uczymy się wstępu do kodowania.
To znakomita gra, która nie opiera się tylko na losowości i przypadku. Mamy tu i emocje z rozgrywki i naukę kodowania. Z tych wszystkich gier, tę chyba eksploatujemy najczęściej.
Myślę, że w naszej złotej piątce od Kapitana Nauki każdy znajdzie coś ciekawego. Dodatkowym atutem tych gier jest to, że zasady ich można modyfikować pod własne potrzeby. Nie ukrywam, że dla mnie gry jednoosobowe są jedną z ciekawszych opcji. Problem "mamooooo nudzi mi się" w zasadzie jest całkowicie wyeliminowany.
Mam dla Was kod zniżkowy: SROKAO22 To rabat -22% na całą ofertę od cen detalicznych w sklepie www.KapitanNauka.pl Obowiązuje włącznie do 20.12.2022 r.
Prześlij komentarz
Dziękuję za komentarz
Jeżeli podajesz skład kosmetyku podaj jego nazwę i producenta
Analizuję TYLKO kosmetyki dla kobiet w ciąży i dzieci
Zanim zadasz pytanie sprawdź czy ktoś już o to nie pytał, używaj również wyszukiwarki blogowej.